Webbouwers blijken in de praktijk vaak te weinig kennis van Google te hebben om een écht goede en effectieve website af te leveren. Zonde, want je betaalt er in de meeste gevallen toch een aardig bedrag voor. Ze hebben vaan een SEO pakket voor je samengesteld. Je geeft er geld aan uit en of dat nu 200 of 2.000 euro is, je wilt gewoon zeker zijn dat je iets terug krijgt waar je echt iets mee kunt.

Helaas beloven webbouwers je alle succes van de wereld, maar is een aardig deel van hen niet in staat om dit stukje succes ook echt af te leveren. Waar gaat het nu eigenlijk verkeerd? Waarom weten webbouwers zo weinig van Google en de vindbaarheid.

Veel webbouwers blijven niet up to date

Een heel groot probleem dat we vaak tegenkomen is het feit dat veel webbouwers niet up to date blijven. Zij hebben jaren geleden een ‘trucje’ geleerd en herhalen dit nog steeds voor hun klanten. De webbouwers ontwikkelen zich niet en zijn amper nog bekend met de kennis en de technieken van vandaag.

Zo kon je een aantal jaren geleden nog een toppositie in Google bereiken door in een tekst van slechts 250 woorden 10 keer een bepaald keyword te herhalen. Hier kom je nu écht niet meer mee weg! Keyword density mag eigenlijk geen rol meer spelen en als het om SEO-content gaat moet je toch wel denken aan minimaal 500 woorden. Veel webbouwers werken nog volgens de SEO regels en richtlijnen van jaren geleden.

Google Search Console wordt vaak vergeten

Webbouwers vergeten niet alleen om de juiste basis voor SEO te leggen, maar zij ‘vergeten’ ook regelmatig om Google Search Console te koppelen voor hun klanten. Deze tool is absoluut onmisbaar wanneer het gaat om het optimaliseren en onderhouden van je website. Een goede webbouwer koppelt Google Search Console voor je en draagt daarna het eigendom over aan jou.

Helaas wordt dit door veel webbouwers vergeten of gewoonweg niet gedaan, waardoor je niet het maximale uit je website kunt halen. Ditzelfde geldt overigens voor het koppelen van Google Analytics. Dit wordt ook makkelijk overgeslagen door webbouwers, terwijl je het zeker nodig hebt.

Geen aandacht voor laadtijden

Een ander probleem dat we vaak zien ontstaan is dat er totaal geen aandacht wordt geschonken aan de laadtijden van de website. De webbouwer bouwt webpagina’s en controleert op geen enkel moment de snelheid van de uiteindelijke website. Hierdoor zijn websites vaak te langzaam en dit heeft een zeer negatief effect op SEO en de online bezoekers.

In zee met de juiste webbouwer

Wil jij een webbouwer inschakelen én zekerheid dat je een professionele, snelle en goed werkende website krijgt? Dan is Misterdot jouw partner. Wij bouwen een website die écht werkt voor jou, in de breedste zin, tegen een vast bedrag per maand. Benieuwd? Neem dan gerust contact met ons op.