Zakelijke blogs zijn onmisbaar voor iedere ondernemer in deze tijd. Ze dragen bij aan je online succes. De blogs helpen je goede naamsbekendheid te verkrijgen, geloofwaardigheid op te bouwen en jezelf neer te zetten als een echte expert. Daarnaast zijn ze ook nog eens goed deelbaar via social media, waardoor je een groot publiek kunt bereiken. Kortom, als bedrijf heb je gewoon echt zakelijke blogs nodig. Maar dan moet je wel de SEO goed op orde hebben! Wij geven je 5 praktische tips in dit artikel!

SEO tips voor je zakelijke blogs

Het schrijven van zakelijke blogs en webpagina’s is niet voor iedereen weggelegd. De ene ondernemer schrijft ze makkelijk weg, terwijl het bij de ander bloed, zweet en tranen kost. Het is juist in dat laatste geval extra vervelend als de blogs niet de resultaten opleveren die je er wel van verwacht. Je kunt de prestaties van zakelijke blogs gelukkig relatief makkelijk verbeteren. Wij geven je 5 handige tips. Deze tips kun je ook toepassen voor je dienstenpagina’s!

1. Vergeet de keyword density

Onze eerste tip gaat niet zo zeer over wat je moet doen, maar vooral over wat je moet laten. Je kunt de keyword density loslaten. Een bepaald percentage keywords in je zakelijke blogs is nutteloos na de meest recente Google update. Daarnaast is het vooral ook hinderlijk voor de lezers. Laat keyword density los, maar niet het idee van keywords gebruiken. Kies wel een belangrijk keyword en laat deze op natuurlijke wijze hier en daar voorkomen. Google begrijpt tegenwoordig context, dus veel herhaling is echt niet meer nodig.

Je hoeft dus niet 15x Makelaar in Almere in je tekst te verwerken als je op dat zoekwoord hoog gevonden wilt worden.

2. Kies voor relevante onderwerpen

Zakelijke blogs schrijf je niet voor het bloggen of om maar iets te posten. Nee, zakelijke blogs schrijf je om informatie, adviezen, tips en andere waardevolle zaken te bieden. Het is belangrijk om relevante, waardevolle onderwerpen te kiezen voor je zakelijke blogs. Schoenmaker blijf bij je leest gaat zeker op als het om zakelijke blogs gaat. Schrijf dus artikelen die over jouw vakgebied gaan om zo de juiste lezers aan te trekken.

3. Gebruik een goede afbeelding

Het is heel belangrijk om minimaal 1 afbeelding bij een blog te plaatsen. Net als bij onze blogs zie je hierboven een afbeelding staan. Afbeeldingen trekken de aandacht en dat is precies wat jouw blog nodig heeft. Kies wel altijd voor een kwalitatief hoogwaardige afbeelding.

Gebruik in géén geval afbeeldingen die niet van jezelf zijn en waar auteursrecht op rust. Het gebruik van foto’s via Google mag dus absoluut niet! Dit kan je duur komen te staan. Heb je zelf geen beeldmateriaal? Maak dan gebruik van een gratis databank, zoals Pixabay. Gebruik je belangrijkste keyword in de alt-tag van de afbeelding.

4. Aandacht voor linkbuilding

Het advies is om minimaal 1 externe link en minimaal 1 interne link in een blog te verwerken. Externe links gaan naar andere websites, interne links gaan naar andere webpagina’s binnen je eigen website. Veel ondernemers verwijzen liever niet naar een andere website, maar dit is wel waardevol voor je ranking. Plaats dan in elk geval een aantal interne links in elke blogtekst.

5. Vergeet de meta description niet

Je kunt bij iedere pagina een meta description invullen. Dit is het deel dat in Google wordt getoond bij het zoekresultaat. Gebruik hiervoor maximaal 156 tekens voor computerweergave of 140 tekens voor weergave op kleinere schermen, zoals die van de smartphone. Plaats je belangrijkste keyword zo veel mogelijk vooraan in de meta description.

Tijd voor een betere website?

Blijf het voor jou echt een drama om zakelijke blogs te schrijven of kom je niet hoog in Google met je website? Wellicht is de code helemaal niet optimaal. Wij maken graag voor jou een compleet nieuwe website! Bekijk onze pakketten en neem contact met ons op voor een intake!