Veel B2B ondernemers hebben in deze tijd moeite met online leadgeneratie. Zij worstelen met het vinden van succes en het ‘winnen’ van de enorme concurrentie. Toch heb je als B2B ondernemer natuurlijk wel je leads nodig om succesvol te kunnen zijn en blijven. B2B leadgeneratie hoort daarom altijd op je prioriteitenlijst te staan. Misterdot geeft je graag 6 tips om meer succes te halen uit B2B leadgeneratie.

1. Laat loyale klanten voor je spreken

Soms zijn de beste verkopers de mensen die bij jou kopen en niet de mensen die je hiervoor in dienst hebt. Hiermee bedoelen we eigenlijk dat tevreden, loyale klanten veel voor elkaar kunnen krijgen voor jou. Vorm deze klanten om tot ambassadeurs voor jouw bedrijf. Laat je beste klanten jouw bedrijf, je producten en/of je diensten promoten voor een maximaal effect. Niemand is zo betrouwbaar voor mogelijk nieuwe klanten dan een tevreden bestaande klant.

2. Spaar online reviews

Online reviews worden steeds belangrijker. Een groeiend deel consumenten geeft aan altijd eerst recensies te lezen voordat er een aankoopbeslissing wordt genomen. Hoe meer positieve reviews je dus hebt, hoe beter het voor je bedrijf is. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de online reviews eerlijk zijn. Krijg je eens een negatieve review? Verwijder deze dan niet, maar geef een professionele reactie en een passende oplossing. Dit versterkt je positie.

 

3. Zorg dat je iets unieks biedt

Wat vinden online bezoekers op jouw website dat zij niet kunnen vinden op de website van een concurrent van jou? Bied jij bijvoorbeeld een speciale tool, een verzameling waardevolle whitepapers of kunnen mensen bij jou misschien wel een gratis e-book downloaden met superhandige tips? Denk hier eens over na. Om leads aan te trekken is het belangrijk om iets te geven en dit moet dan natuurlijk wel iets zijn dat de concurrentie nog niet aanbiedt.

4. Zet marketing automation in

Marketing automation kan veel voor je doen. Als B2B bedrijf weet jij natuurlijk precies hoe je mailadressen van leads verzamelt. Vervolgens zet je marketing automation in om deze leads over de streep te trekken, uiteindelijk. Met marketing automation kun je eenvoudig extra gegevens van de leads verzamelen en kun je hen op een makkelijke en effectieve manier onderhouden. Hoe meer informatie je verzamelt, hoe beter je gepersonaliseerde berichten kunt sturen. Deze gepersonaliseerde mails worden erg gewaardeerd door je leads en leveren je succes op.

5. Kies voor een goede live chat functie

Een deel van de bedrijven heeft al een goede live chat functie. Een ander deel houdt het bij een FAQ. Het is goed om te weten dat de meeste online bezoekers in deze tijd de voorkeur geven aan een live chat functie, bijvoorbeeld voor wanneer zij iets niet kunnen vinden op je website of in je webwinkel. Een live chat functie is daarom wel belangrijk. Kijk goed naar hoe jij deze het best in kunt richten voor jouw specifieke doelgroep. Start jij bijvoorbeeld het chatgesprek, met de vraag of je ergens bij kunt helpen? Of kies je ervoor om de online bezoeker het gesprek te laten starten wanneer dit nodig is? Ontdek wat het best past bij je doelgroep en welke live chat tool hier goed bij aansluit.

6. Maak alles zo veel mogelijk persoonlijk

B2B bedrijven die een algemene mail sturen naar leads, waarin ‘beste heer/mevrouw’ staat, doen het minder goed dan de bedrijven die in iedere mail de ontvanger bij naam aanspreken. Het is maar een klein voorbeeld van hoe belangrijk het persoonlijke niveau in deze tijd is. Maak daarom ieder contact, zowel direct als indirect, zo persoonlijk mogelijk. Laat zien dat deze persoon voor jou belangrijk en speciaal is.

Geef je website een boost

Veel B2B bedrijven hebben in het verleden een website gemaakt, of laten maken, en hier vervolgens niet meer zo veel aan gedaan. Vaan betekent dit dat de website niet meer volledig past bij de consument van vandaag. Leads willen een website zien die tegemoet komt aan al hun verwachtingen. Geef daarom je website een boost! Misterdot maakt tegen een vast bedrag per maand een professionele, pakkende website voor je. Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.