Mailings en nieuwsbrieven… Zijn die nog wel zo effectief in deze tijd? Ja, zeker wel! Het is wel afhankelijk van hoe je het aanpakt. Het is namelijk belangrijk om je mailings zo veel mogelijk te personaliseren voor een optimaal resultaat. Het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 van CG Research en Spotler, een onderzoek dat eens per jaar uitgevoerd wordt, laat zien dat maar liefst 59 procent van de Nederlandse consumenten vaker dan eens naar aanleiding van een mailing een aankoop heeft gedaan.

Verstuur jij als ondernemer al een nieuwsbrief? Je kunt al gratis starten met Mailchimp of LaPosta.

Wat voor mailings zijn het meest populair?

Het onderzoek heeft ook uitgezocht welke soort mailings het nu het best doen onder de Nederlandse consumenten. Op de eerste plaats vinden we de transactionele mailings. Dit zijn mailings met factuur- en leveringsinformatie. De tweede plaats wordt bezet door de gepersonaliseerde mailings en deze mailings winnen snel aan populariteit.

Een goed voorbeeld van een gepersonaliseerde mailing is de verjaardagmail om iemand te feliciteren. Deze wordt door maar liefst 48 procent van de consumenten gewaardeerd. Ook de mailings met aanbiedingen die op de persoonlijke voorkeuren en interesses aansluiten doen het goed. Maar liefst 36 procent van de consumenten kan deze mailings erg waarderen.

Mailings zorgen voor meer verkopen

Het onderzoek heeft aangetoond dat maar liefst 59 procent van de Nederlandse consumenten meer dan eens iets gekocht heeft na het ontvangen van een mailing. Het is dan ook belangrijk om als ondernemer aandacht te besteden aan mailings. Veel webwinkeleigenaren en e-commerce marketeers doen dit ook zeker, want maar liefst 55 procent van hen gebruikt geïmplementeerde software voor mailings. Je kunt dus daadwerkelijk meer verkopen door mailings voor je bedrijf in te zetten, maar dan is het wel belangrijk dat je mailings aan een aantal zaken voldoen.

Effectieve mailing maken

Een effectieve mailing heeft een gepersonaliseerde onderwerp regel. De onderwerp regel speelt een belangrijke rol. Is deze niet interessant, dan verhoog je het risico dat de mail zonder openen in de digitale prullenbak belandt. Het gebruik van dynamische content is zeker aan te raden, maar op dit moment denkt nog slechts 41 procent van de ondernemers hieraan. Een mailing moet goed leesbaar zijn op alle apparaten, van desktops en laptops tot smartphones en tablets.

Je website moet perfect in orde zijn

Je kunt een prachtige mailing versturen, maar je verkopen stijgen niet als je website niet ook perfect in orde is. Na het lezen van de mailing gaat de consument naar je website middels een link in de mailing. Ziet de website er onprofessioneel uit, is deze slecht georganiseerd of is bijvoorbeeld de laadtijd veel te lang? Dan vertrekt de consument weer en heeft je mailing helemaal niets voor je gedaan.

Wil jij een website die de aandacht van consumenten trekt? Dan laat je je website tegen een vast bedrag per maand bouwen en onderhouden door Misterdot. Je kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen voor meer informatie of advies over de mogelijkheden.